V75 Solvalla søndag 31 mai 2015 Elitlopps dagen.



Endelig er den store dagen her, da alt skal avgjøres, Solvalla elitloppet.
Og kanskje det viktigste løpet da universets beste kaldblods skal kåres. Tekno Odin og Lannem Silje stiller til start og da blir det fart og spenning. Det er også to veldig vanskelig løste forsøksheat til Elitlopps finalen hvor det er umulig å finne en som skal vinne.

Kikk innom våre sponsorer mellom hvert løp , de hjelper så du kan nyte godt av gratis travtips.Igår gav tipsene mine greie seks rette, men bommet på andre løpet. 


Gjennomgang av de enkelte V75 løp på Solvalla med travtips og vurderinger. 



V75 - 1
Fireårs eliten hoppeløp 1609 meter. Her har jeg troa på US importen 1 Vanity Matters til Goop selv om den ikke har gått løp på evigheter, så er den god, foreløpig har den god verdi i spillet. Jeg regner med at hesten ikke stiller i et slikt løp uten temmelig gode forutsetninger og ambisjoner. Fra spor en kan den bli farlig. Jeg har sett et par av løpene den gikk i US og de var bra. Jeg tror muligens favoritten 6 Billie de Montfort med et sinnsykt grunnlag kusket av Eric Raffin kan være i fare i dette løpet, hesten er klart supergod, men idag er det 1609 meter og den skal ut mot noen andre kjappe hester. Den gikk som en vind tidlig på året, og må helt klart med på bongen, men noen sikker vinner det vet jeg ikke . 10 Demanding Sam åpnet i Sverige debuten veldig bra, vant på sterke 12,7. Jeg vil tippe den er enda mer forbedret idag og Renden er ingen dårlig erstatter for Goop. Vi må jo også være litt patrioter, og 4 Nelson Nora er ingen dårlig hest, men om den kan hamle opp med disse nevnte kanonene, det er heller uvisst. Det skal mye til om ikke seks vinner her, men vi så igår hvordan det gikk med flere av superfavorittene. Av den grunn ville jeg også tatt med 3 Outsourced Hanover og Untersteiner, den har vist at den kan løpe etter den kom til Sverige. Det kan forsåvidt også 2 Bikini So Tiny, gikk ikke topp i debuten i Sverige, men den er god for tid ned på 9 tallet. I dette løpet ville jeg enten satset alt på at 6 vinner eller gått for å streke litt bredere. Når det er V75 og førsteløp så kan man godt bruke noen streker i første, og verdien går til himmels om ikke seks vinner.
Rank: 6 - 1 - 2 - 4 - 10 - 3



V75 - 2
Elit loppet forsøk 1 1609 meter auto. Et vilt felt hvor det ikke er lett å spå noen vinner, så og si alle hestene har  vist at de er i kanon form. Strek bredt er mitt råd. Jeg kan være patriot og si at 2 Support Justice er klink banker, men det tro jeg ikke den er i dette feltet. 4 Mosaique var ned på 9 tallet sist start og har tydelig fått inn formen til denne helgen. Etter å ha gått gjennom hver enkelt hest vil jeg bare si strek alle. sett en strek i V75 og ta åtte her. Det som er med disse heatene er at fordi om hesten er best må den ikke nødvendigvis vinne for å gå videre til finalen. Og det gjør det temmelig vanskelig.
Rank: ALLE






V75 - 3
Elit loppet forsøk 2 1609 meter auto. Et nesten like vanskelig løp som det forrige. Her også strek alle ofg finn andre steder å spare streker.
Rank: ALLE



V75 - 4
Elitkampen 2015 Kaldblods 1609 meter. Her snakker vi bare om to hester. og det er Verdensrekord holder 3 Tekno Odin og 4 Lannem Silje, det virker helt unødig å bruke flere streker her. De to kommer til å krige i teten, kanskje med en fordel Tekno.
Rank: 3 - 4





V75 - 5
Varmblods 2640 meter. Her kan man godt banke, 8 Comte du Pommeau som har gått utrolig bra i det siste og som nok er den som har overbevist på denne distansen her i det siste. Dro til fra spor 14 sist og vant på sterke 13,4. Selvfølgelig er også 15 Carelin en god hest, men med 8 foran seg tror jeg det blir vanskelig.
Skal man kjøre litt bredere i dette løpet kan det være lurt å huke av 10 West Wing som jeg regner med har toppet formen for å kunne kjempe om 150.000 kr i førstepremie. Også 11 Clouds Above er en god hest, som kan overraske på en god dag. Lenger fremme ei feltet står 2 Cash'em, den gikk ikke bra sist, men gikk bra i to før det, idag med Janson i setet, kan være en langt uti outsider.
Rank: 8 - 11 - 15 - 10 - 2 


V75 - 6
Treårseliten. varmblods 1609 meter. Her er en av US importene til Hamre favoritt, 6 R.G's Thunderbolt den er god, men har aldri gått annet enn i US, kommer rett derfra. Det kan bli hva som helst, vi vet hvordan Dejatiero gikk på direkten som ei kule, men andre igjen har ikke gått bra. . Den må dekkes opp. Da har jeg heller tro på 4 Progression som faktisk har gått et løp her, som ikke akkurat overbeviste i det. I dette løpet tror jeg muligens det kan komme en skrell. Og skrellen tror jeg fort kan være 7 Camelot Sisu. kjørt av Adielsson, den er god og med rett kusk idag. 3 Xceed gikk bra i siste er på vei i form, men har tullet i de to før. 2 I'm Just A Sund har også gått meget bra i det siste, vant med Reden nest sist ikke like heldig sist, men stabil på tid.
Rank: 7 - 6 - 4 - 3 - 2 






V75 - 7
Varmblods fireårs eliten. 1609 meter auto. Dessverre har de klart å sette et løp med en del gode hester til slutt i V75 omgangen, det betyr vanskeligheter for spillerne. Man kan satse på å banke 8 Daley Lovin, den har hatt en veldig god utvikling i vår og var nede på 9 tallet på denne distansen så sent som 20 mai. Nå er det ikke mange hester i feltet som har vært i sprint i det siste og da blir det vanskeligere å vurdere. Robin Bakker kjører 4 Paymybills Diamant den har en imponerende rad og har vinnerskalle, blir fort farlig fra godt spor idag Kihlstrøm og 1 Al Dente er favoritt, men den er jeg usikker på, syns ikke den gikk bra i siste og møter gode hester her. Den 7 Jontte Boy er også god, men holdt ikke unna sist, den blir en outsider. For å få en grei bong pris kan det strekes alene på 8 her, det er jeg ganske sikker på.
Rank: 8 - 4 - 1 - 7 




Det var dagens tips til Solvalla , som vanlig lykke til og følg også med på KLINK BANKER for mere tips og gode diskusjoner om trav 24/7.






Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar