V65 Leangen Mandag 18 mai 2015

Det er for mange blåmandag, men på Leangen travbane er de klare for å kjøre seks spennende V65 løp. Flere av løpene er ikke lettløste, men vi skal se om vi kan resonnere oss frem til en løsning på kabalen.








Gjennomgang av de enkelte V65 løp på Leangen travbane, med travtips og vurderinger..



V65 - 1
Varmblods 3140 meter. Intet enkelt løp, få hester som er vant til distansen og mange ellers jevngode hester. På slike lange løp kan det veldig fort komme noen overraskelser. Hadde Thor Borg kusket 6 U.S Marshall idag så hadde jeg sagt den var klink banker, men idag er det Mjøen, hesten skal ha for at den er stabil, og på et løp av denne lengden kan nettopp det gjøre at den kan komme langt frem. 8 Fill Joy Dream er en av hestene i feltet som har gått mest lange løp, idag skal Atle Eggan kuske hesten og det har kan aldri gjort før, vant langt monteløp sist og ble god nr to på langløp med sulky gangen før, jeg regner denne som en ørliten favoritt idag. 9 Tristar Merci og Inge Melby har ikke fått den samme svungen over kjøringen som den hadde med kanonkusker i fjor, er vel på papiret kanskje feltets beste hest, men har ikke vist stortakter i det siste.Hesten var i sin beste form noensinne akkurat på disse tider i fjor. Jomar Blekkan skal for andre gang i karrièren kjøre 5 Deweydefeatstruman i langløp, hesten virker for tiden i form og den blir absolutt å regne med idag. 2 Benice Boko var i hardt lag i V76 sist, nådde ikke helt frem da, men også denne hesten er i form, og i dette feltet blir den å regne med. 7 Flibustier har gått gode løp i Sverige i vinter og har gjennom karrieren gått mange lange løp, Lamøy har god kontroll på hesten, blir en outsider idag.
Rank: 8 - 5 - 9 - 2 - 6 - 7 



V65 -2
Kaldblods 2140 meter. Her vil jeg tro at 7 Helle Spik har en så stor sjanse til å vinne at jeg tror den blir banker på min bong, ble nr 3  fra niende spor kun slått av Byes Banker og 8 Skjetnemario sist. Skjetnemario som nest sist ble nr 4 fra spor 15 , og der før igjen kun ble slått av en god Aure Spiken. Morten Valstad og 2 Leistad Terna forbedret rekorden sin med 5 sekunder i prøveløp sist, det er formidabelt, men det var prøveløp, idag kjøres det om penger, men om den kan ha den formen den viste da kan den holde unna lenge for litt bedre hester bak.
Rank: 7 - 8 - 2



V65 - 3
Varmblods 1640 meter. 1 Master Mick og Amanda Robertson burde være et winning team i dette laget. Har gått gode løp mot sterke hester i det siste og står perfekt til i spor idag. 5 Bandit BR står idag utrolig mye bedre til en den har gjort i siste starter. Nest sist god nr 5 fra 12 spor på sprint, slipper å runde hele feltet idag og er i form, blir spennende å se hvordan Frk Vinterdal løser dette. Jeg har flere ganger snakket varm om 6 Red Hot Firestorm, idag spor 6 og MT Gundersen i sulkyen. Det tror jeg kan være en veldig god kombinasjon idag
Rank: 6 - 1 - 5 






V65 - 4
Varmblods 2140 meter. Et lite felt, hvor jeg syns 6 Smashing Lind fortjener den tykkeste streken, den gikk veldig greit i første etter pause og laget idag er ikke av de sterkeste. Med et løp i kroppen og noe nær fjoråret så vil denne komme opp å true Jomar Blekkan og 2 Staro Gardenia rimelig fort, Staro Gardenia har også gått noen bra løp etter pause, men jeg tror den må gå sitt livs løp idag om den skal holde unna. Jeg vil varsle for Garberg og 5 Gjølmes Bird, dette er en sabla god hest og det skulle ikke forundre meg om den har funnet formen akkurat idag. i dette lille feltet kan denne for overraske alle.
Rank: 5 - 6 - 2


V65 - 5

Varmblods 1640 meter. Et uggent løp hvor det ikke er lett å plukke noe vinner, her tror jeg det må til noen streker. Her tror jeg Stensen og 6 Rebella Salute har det beste utgangspunktet. Har nå tre etter pause og fungerte greit på langløp sist, var stabil på rundt 16 tallet på normaldistanse i fjor høst, kan fort være tilbake der og kanskje forbedret. Blir å regne med idag. 7 Dream Sahbra kom to plasser lengre foran før nevnte sist, den har vært stabil i år, og er en av strekene idag. 3 Disco Queen slo flere av hestene i feltet sist, dro seg frem via sporene fra 11 og ble god nr 2.  8 Mystic Obsession , må med pga siste løpet, før det synes jeg ikke den har overbevist. 4 Inzeo har utviklet seg bra, kan være med idag med en lur Blekkan i setet. Jeg tar også med 2 Vacation Man som en outsider.
Rank: 6 - 3 - 7 - 4 - 8 - 2






V65 -6
Kaldblods 2140 meter. Ingen enkle løp på Leangen idag. 9 Lavrans blir farlig om den kan holde seg unna galoppen, har galoppert så det suser i det siste, gikk bra prøveløp sist, men holdt seg heller ikke unna galopp der. 1 Heimly Ina, slo både Osa Mari og Byes banker sist. står helt foran idag og kan dra nytte av at gode hester har et lite tillegg idag . Kan være en banker kandidat, for de med godt hjerte. Litt leit spor på 8 Osa Mari idag, men hun har vært i Sverige og fått blåst utav seg, og det viser seg mange ganger at det har en god effekt, blir min knepne favoritt i løpet. Jeg kikker litt på 13 Theodor som jeg synes har forbedret seg voldsomt utover våren, men det kan kanskje bli drøyt langt frem idag, men hestene foran er ikke av verre kvalitet enn at den kan runde mange idag.
Rank: 8 - 1 - 9 - 13

Kjøp spennende og unik kunst fra Artami.no

Det var dagens tips til Leangen travbane, lykke til









Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar