V76 Bjerke onsdag 27 mai 2015



Velkommen til det vanlige onsdags travet på Bjerke og ukens V76 omgang. Denne gangen synes jeg de har klart å komponere noen bedre løp enn sist onsdag.De har endelig laget en V76 omgang slik den bør være med en rekke flotte sprint løp for varmblods, det kommer til å bli supergøy å se så mye god hest i hovedstaden idag. Og jeg er overbevist om favorittfall i sjette avdeling
Husk å besøke/klikke mine sponsorer som du finner mellom hvert løp i tipsene, de hjelper slik at du kan nyte godt av gratis gode travtips. 









Gjennomgang av de enkelte V76 løpene på Bjerke travbane, med travtips og vurderinger.




V76 - 1
Kaldblods hopper 2140 meter volte. 12 Vesle Frøken Støen havner alltid i harde lag, eller så er den på kraftige tillegg, den har nær det dobbelt i grunnlag som neste hest i dette løpet. Frøkna gikk et gjennomkjøringsløp etter pause og jeg regner nå med at hun er klar for å reise helt frem og prøve å vinne. Det er flere som har jogget noen runder i det siste for å bli klar til sommersesongen og en av dem er 11 Urd, i dag kjørt av kusken som kan den best, Hamre sjøl da er den alltid å regne med selv fra drøye spor. Lenger fremme i feltet står 4 Ty Li gikk en glimrende sprint på Bjerke for en uke siden, på personlig rekord, veldig forbedret virket hesten. De to hesten jeg anser som best er lengre bak i feltet og på tillegg, og det kan dras nytte av for en lur Mikkelborg. kan fort gjøre det som Tao Elda gjorde på Leangen på mandag, der hun holdt unna for mange sterkere hester bakfra. Jeg synes i tillegg hesten gjorde et strålende løp på Bjerke nest sist fra drøyt spor mot gode hester. 7 Røste Lill står veldig veldig bra til spormessig, men når Ty Li også er der fremme så begriper jeg ikke helt hvorfor den har i skrivende stund 40 % av strekene. Hesten er helt klart god, men ingen seiersmaskin. Og Høitomt har prøvd seg i tømmene før og det gikk ikke så bra. Havner litt ned på ranken min. 8 Mørtvedt Edel derimot har jeg mer troa på..Gikk veldig bra i samme feltet som Ty Li på Bjerke sist, og ble god nr tre fra drøyt spor på sprint. Holder den seg feilfri, er den med helt helt der fremme.
Rank: 4 - 8 - 12 - 11 - 7 




V76 - 2
Varmblods 1609 meter. Auto. Et heftig felt, hvor jeg tror jeg anbefaler å streke hele hurven. Ingen lett sak å plukke ut noen vinner her. Det er klart 8 Royal Ice gikk et heftig løp på Sørlandet sist, men det har også de aller fleste andre hestene her også gjort i det siste, og feltet på Sørlandet var ikke i nærheten av hva dette er. Jeg tror jeg plukker ut noen hester som jeg anser som for svake. Den eneste hesten jeg ser som sjanseløs i dette feltet er 7 Fifty Cent. Resten streker jeg. Men i ranken under kan det ses hva jeg tror mest og minst på.
Rank: 8 - 9 - 3 - 5 - 2 - 4 - 1 - 6 



V76 - 3
Varmblods 1609 meter auto. Her vil jeg favoritt stemple 8 Story On Line, den har gått noen supre løp i det siste og kommet seg nesten helt frem fra drøye spor. Og har forbedret seg veldig i hele vår, og det tror jeg fortsetter idag. Hesten har god verdi i spillet og kan bankes av de tøffe. 1 Yankee Va Bene har jeg ikke syntes har fulgt opp utviklingen helt, den gikk to gode i mars og april, men har ikke helt hatt den kurven jeg hadde ventet meg. Så blir en god nr to favoritt.En hest som kan overraske er 6 Mocha Motion idag med Hamre sjøl i setet, noe jeg tror kan gjøre susen, selv mot relativt bedre hester. Den vant over blant annet Yankee Va Bene den 30 april. Disse hestene til Knud Mønster er alltid skumle, han kommer ikke lange veien for en nest sist plass. 9 Get On Up har gått bra i Danmark og kan fort henge med her. En liten dyp OBS på 12 Diana BR som gikk veldig forbedret i første etter lang pause. Kan gi god verdi om den fortsetter i det sporet. Jeg regner med at åtte vil kjempe seg fremover tog kjempe med eneren, men det er flere gode  outsidere i feltet. 4 Loaded Gangster står såpass skummelt til at den kan regnes på en god dag, den gikk bra på Bjerke 11 mars, har nå ikke vært i løp på gode to måneder, kan overraske med Hop i setet.
Rank: 8 - 1 - 9 - 6 - 4 - 12



V76 - 4
Varmblods 1609 meter auto. 6 Match This One klarte nesten å hente inn Thai Voyager fra drøyt spor sist. Jeg sysne de tre siste til hesten har vært utrolig bra, og det har nesten vært først. Det er et par andre gode hester i dette laget , men løpet den 3 mai synes jeg var så overbevisene at jeg ranker denne som nr 1 i løpet her. 9 Sidsel er vel på papiret feltets beste hest, har gått tre gode løp i år, men OBS har hatt en vane med å bli nr 2 fra spor ni to siste. 7 Edson Boko har ikke fått det til på sprint i år, det har endt i galopp, men har gått bra på normal distansen, kan Tjomsland har fått orden på det galopp greiene på sprint så blir den å regne med, vant greit på Sørlandet sist, men dog mot dårligere hester enn den stiller mot idag. SÅ er det den 2 Cypress Star, som har gått mot gode heste i vår og egentlig løst det greit, står bedre til idag enn den har gjort i de siste løpene, nest sist på Bjerke god nr 4 fra spor 15 . Bo Westergaard og 3 Adam W kan egentlig finne på hva som helst, god nok til å vinne, men også dårlig nok til å bli disket, men når den fungerer er det alltid med helt fremst på målstreken.
Rank: 6 - 9 - 7 - 3 - 2






V76 - 5
Varmblods hoppeløp 1609 meter auto. Etter det siste løpet og hva historien har vist vil jeg si at 1 MT Good Looking er en god banker kandidat. Ble god nr 2 fra spor 14 sist, og slo greit dagens 5 Dreaming Princess som stod i sporet bak den gang. Men Westergaard har bedre grep på denne hesten enn hva Solberg har så idag på sprint i godt spor kan den bli en smule farligere. Westergaard og hestene sitter i flyt om dagen. Men OBS OBS flere supergode hester er med.  6 Zenit Sun er med i dette feltet, vant over gode hester i Bergen sist, og gangen før i heftig lag på sprint på Forus, i lage med en overlegen Bonjovi BR, men ble god nr tre bak Mymanyouare fra drøyt spor på veldig god tid. Den kan fort knekke favorittene i feltet idag. Så sier jeg bare Kim Pedersen, smygkusken idag bak 7 Tattoo Widow, det gikk så det suste sist og nådde nesten helt frem til å slå en god Migration, blir superskummel idag. Det samme blir 8 Golden Feline og HC Holm som nesten tok igjen en veldig god Denver sist, og da fra spor 10 forserte stort sett hele feltet og hadde hesten stått litt lenger frem da. Idag er ikke Denver med i laget. Dette løpet er litt mer åpent enn hva det ser ut til. For bong prisen sin skyld så får vi håpe at Midtfjeld og 9 Patricia Hastrup holder seg baki der, den er også god for tider ned på 12 tallet, men historisk sett ingen seiersmaskin
Rank: 1 - 8 - 7 - 6 - 5 - 9



V76 - 6
Varmblods 1609 meter Auto. Her tror jeg spillerenes favoritt kommer til å få alvorlige problemer. 1 Broadway Legs og Frode Hamre er et winning team, er på vei i form, men lengst bak i feltet står en superhest som gikk noen ville løp sist den var på Bjerke, noe av det råeste jeg har sett, den er også i såpass god form at jeg vil si at   10 Repay Merci, er klink banker.
Rank: 10 - 1





V76 - 7 OBS løpet er oppdatert i forbindelse med strykning av banker kl 15:30
Varmblods 1609 meter. Etter hva Hamre og 10 Dejatiero har vist i de to etter den kom til Norge vil jeg si at det er totalt unødvendig å streke noe mer enn den i dette løpet, den hesten er helt rå. Om den skulle brekke et bein , eller komme for sent til start eller noe usannsynlig, så står 5 Novel Broline klar for å vinne løpet.Siden da Favoritten er strøket, så regner jeg med at Novel Broline ror løpet i land, og de som alt har spilt på favoritten vil få den som reserve. Men 4 Perhaps Dalimo, ble så vidt slått av Novel nest sist på Bjerke, hadde spor syv da og Novel det samme som idag . Og i og med 4 er kuskeoppgradert i dag med MT Gundersen så skal ikke GV Gundersen føle seg helt sikker på seieren. Heller ikke 6 Zivertson var langt bak Novel på Momarken 19 mai. andre gang med en luring Hop i sulkyen, kan også være med å kjempe. Også 11 Jaccaroo kan plutselig være med nå, det er en såpass sterk hest og med et slikt vinnerinnstinkt at den godt kan hente opp hester foran. Jeg har også vært inne å kikket på de tre siste løpene til 3 Shesa Vixi på video, og det jeg så likte jeg, den har en voldsom speed og står fint til idag. Blir å regne med.
Rank: 10 - 5 -3 - 4 - 6 - 11




Det var dagen tips til Bjerke, husk å se innom siden til Klink Banker for flere gode tips til dagens omgang. Og lykke til på en spennende aften i hovedstaden.








Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar