V75 Bergen 16 mai 2015

Det er dagen før den store dagen og det er V75 kjøring i Bergen. Personlig synes jeg det er noe svært vanskelig sammensatte løp idag. Mange gode hester som har gode vinner sjanser.








Gjennomgang av de enkelte V75 løp på Bergen travbane med vurderinger og travtips. 


V75 - 1
Varmblods 2100 meter.. 6 Red Team Rex, har et fint utgangspunkt for å kunne dra dette i land. Gikk som ei kule på Bjerke  etter pause sist og Westergaard vil nok kjøre for at Team Rex skal få 60.000 kr i lomma. En god hest som idag statistisk sett står for langt bak til å kunne vinne er 10 Oslo Kronos, hesten gikk to gode sprinter den 18 mars og 9 april, og gikk et helt greit løp på Momarken 5 mai. 9 Pettter Rags har gått gode løp siden mars og er i flyt, vant fra spor elleve på Sørlandet sist, den kan fort få et perfekt smygløp og kjempe om seieren på oppløpet. 8 Barifant har en formkurve som er på vei opp, jeg synes den gikk veldig bra på tre kilometeren på Forus 2 mai. Og med Vidar Hop i setet, kan den veldig fort nå langt frem idag. Rune Wiig kusker  2 P.O Super Star hesten ble kun  slått av en veldig god Inchgower Level sist, jeg synes kurven på hesten viser opp og med en offensiv Wiig kan det holde til en plass langt der fremme. Det blir spennende å se hva Svein Ove Wassberg har planer om å gjøre med 12 Apollo Hornline idag, moste konkurrentene på 3 km nest sist, men fulgte ikke helt med på Bjerke i siste. 7 Sno Long Boys har gått jevne og gode løp i flere måneder, er i form og kan overraske med Mikkelsen i sulkyen.  6 Red Team Rex er en banker kandidat, men jeg har en feeling av at andre hester vil kjempe til døren og vel så det om seieren.
Rank: 6 - 9 - 2 - 8 - 12 - 7 - 10






V75 - 2
Kaldblods 1600 meter Monteløp. 5 Stram Vaier er helt klart en banker kandidat på denne distansen, står bra til og med en eminent rytter og det siste løpet i kroppen blir den min favoritt i løpet. Det er mulig det kan bli veldig langt frem med 60 meter tillegg for 14 Ulsrud Tea idag, vanligvis har jeg troa, men hun er ikke akkurat spesielt erfaren med monte kjøring. Gikk et greit prøveløp med Kvasnes i april på monte. Men med en god Stram Vaier mye mye lenger fremme på 1600 meter distanse kan det bli litt for langt frem. Jeg ville også sett opp for 13 Vestpol Faxen i dette løpet, har gått mange flotte monteløp med Madelen Berås på ryggen. Jeg er også spent på hva Løvvold kan få til med 7 Super Gullet som har gått monte i de fire siste, og klart seg meget bra.
Rank: 5 - 14 - 7 - 13



V75 - 3
Varmblods 2100 meter. Her kan fort Kim Pedersen og 4 Adam W lage røre i feltet. Hesten er i form og kusken er god, står bra til for å smyge seg med når den muligens blir overflydd av 6 Thai Voyager som klart er feltets beste hest og kan absolutt bankes, med den raden er muligheten stor for at det fortsetter. Westergaard har nok ingen planer om å reise hjem fra dette løpet med en 8 plass med 11 Spicy Joy, hesten kommer dog ut etter pause, men før pausen gikk den som en vind, og den vil nok prøves  fremover i feltet idag. Jeg ble små imponert av det siste løpet til 12 Karon Beach, veldig oppadgående kurve på hesten utover våren, og er en hest som kan overraske selv fra drøyt spor.
Rank: 6 - 4 - 12 - 11



V75 - 4
Varmblods 2100 meter. Westergaard blir nok en gang farlig med 7 Safra L.B vant greit på direkten etter lang pause sist på god tid. Blir absolutt farlig idag. Det samme blir 6 U.S Sport som endelig har fått dampen opp og som jeg er overbevist vil være langt fremme idag. Vidar Hop og 4 Indoor Voices står fint til og er litt av et radarpar, blir favoritten i løpet, selv om den ikek har nådd helt frem i siste starter, så er dette en hest de andre burde ha respekt for. 1 Diadora BR er spillerenes nest favoritt uten at jeg helt skjønner hvorfor, har ikke overbevist meg etter pausen
Rank: 4 - 7 - 6 - 1



V75 - 5
Varmblods 1600 meter. Selv om raden til 10 Alo Star ikke ser helt bra ut så syns jeg den gikk såpass bra på Forus sist og den har oppadgående kurve, og det liker jeg. Burde med på bongen idag.  Import hesten 9 Hoogerland, vanskelig å bedømme. Men Pål Buer kan for all del løse oppgaven med denne bra, men skulle gjerne sett den starte et løp i Norge, i mine øyne et usikkert kort. En hest som er kuske oppgradert og som kan overraske er 3 War Cry Hanover, har vist stigning i form og med Høitomt fra veldig greit spor kan det bli bra. 6 Proud To Be Wise vant over flere av feltets hester sist og kan absolutt gjøre det fra bra spor i dag. 7 Fastmoney har tullet i galoppen de to siste, det er å regne med at det problemet er løst nå og da kan den rett å slett gå bort å vinne hele løpet om den er feilfri. Jeg er noe spent på hva Ove Wassberg har tenkt å gjøre med 12 Diego Kievitshof i dette løpet fra drøyt spor, den har hengt greit med i det siste og vant siste, kan bli en outsider idag.
Rank: 6 - 7 - 3 - 10 - 12 - 9


V75 - 6
Kaldblods 2600 meter. Det ser ut som om 3 Bokli Vind endelig har funnet god formen. Men løpet er 2600 meter og også 2 Tin Balder er i kanonform om dagen og har nok ikke tenkt å gi fra seg noe som helst til hesten bak. Høyst sannsynlig så holder det med disse to strekene i løpet, men jeg tar også med 8 Stingers, en hest jeg liker godt. Om to og tre kjører seg helt sønder og sammen i kampen foran kan denne komme snikene..
Rank: 2 - 3 - 8 






V75 - 7
Varmblods 2100 meter.. Her sier jeg bare 8 Admiral Baggi, som har overbevist stort i det siste. en klar bankerstrek for de som vil. Men bakfra kan fort 11 Selmas Classic komme smygene, er i form og gikk et bra løp sist, kun slått av McDreamy. Cato Antonsen og 4 Mymanyyouare gikk en herlig sprint på Forus sist, kun slått av en overjordisk BonJovi BR, kan fort finne på å dra unna foran og gjøre det vanskelig for bra hester å komme bakfra. Jeg biter meg også merke i 7 Zenit Sun som jeg syns har hatt en fin stigning i formen og går jevne gode løp. Siste veldig bra til tredje på sprint fra drøyt spor. Som en outsider tar jeg med en hest bak i feltet 10 Fast Girl er en god hest som kan , jeg sier kan komme smygene
Rank: 8 - 4 - 11 - 7 - 10 




Det var dagens tips til V75 i Bergen , valgene er til slutt dine. Lykke til idag ..







Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar