V65 Leangen Travbane 4 mai 2015

Det er mandag aften og som vanlig innbyr Leangen til travkjøring. Idag med noen åpne løp og andre hvor jeg mener hester kan vinne i blinde.

Vi får håpe på at vi får en bedre utvikling for spillerne enn helgen har gitt oss.
Lik gjerne Paul's Travtips på facebook og følg med på Twitter for siste oppdateringer.





Gjennomgang av de enkelte V65 løp på Leangen med travtips og vurderinger. 


V65 -.1
Varmblods 2640 meter. I og med at dette løpet er en kilometer lenger enn det 7 Handsome Gent har gått i det siste stiller jeg han endel bak i køen idag.Ingen tvil om at hesten er god, men det er flere andre hester her som kan finne på å vinne dette løpet. 5 Noss Kikki har hatt en formidabel og god utvikling i det siste, jeg liker det jeg ser av den hesten og den blir min favoritt her. I akkurat dette løpet vil jeg også fremheve 11 Black Butan, hesten er i form og treneren kjører, noe jeg anser som en fordel her. 2 Dumdum Girl har vist at den står distansen, møtte alt for gode hester sist, idag med Solhus i sulkyen, noe jeg tror er bra. Jeg synes også at 3 Shai Sontelle gikk såpass bra før pause og fikk akkurat en grei gjennomkjøring at den bør vurderes. 4 Snap kan henge med, men tror den kommer til kort mot Noss.
Rank: 5 - 3 - 11 - 2 - 7 - 4 - 12


V65 - 2
Kaldblods 2140 meter. Jeg varslet sist for 5 Byes Banker og syns den gikk såpass bar at den blir mitt førstevalg idag.  11 Spang Odina har hatt en voldsom utvikling og kan fort komme togene bakfra som den gjorde med stort hell nest sist, den kan få følge på turen av 12 Eidshaugsvarten og 13 Høiby Mario som begge har en god utvikling. Men alle disse må frem til 1 Skjetnemario som idag står meget fint til for å kunne lede og styre løpet.
Rank: 5 - 1 - 11 - 12 - 13






V65 - 3
Varmblods 2640 meter. Her skulle jeg tro veien lå åpen for Veronika Bugge og 2 Acers Poppey, ble bare slått av en god Black Butan sist. 3 Dream Sahbra klarte ikke holde unna for sterkere lag sist, er enklere idag og blir å regne med. En heste det er verdt å se opp for er 4 Rebella Salute, som hadde en utrolig fin utvikling i fjor høst og gikk greit etter pause, nå med et løp i kroppen og ventelig meget forbedret, kommer garantert til å krige om de første plassene idag. 8 Baritron og Thomas Mjøen har tullet litt i to siste, men før det visste den hvor den skulle være på målfotoet, blir nok å regne med idag.
Rank: 2 - 4 - 3 - 8




V65 - 4
Kaldblods 2140 meter. Arve Sjoner og 6 Bottem Viktor bør kunne vinne dette løpet i blinde, men den vil nok få litt kamp fra 1 Durgrosa som står bra til idag, og kanskje fra 3 Hongslo Gutten som er i form, men ikke har fått vist det på raden. 2 Lukas Rauen, er en god hest, men har surret veldig på de to siste. Er et usikkert kort, men om den fungerer er den bra.
Rank: 6 - 1 - 3 - 2






V65 - 5
Varmblods 1640 meter. Det føles unødvendig å bruke noen annen strek en på 1 J.J Funkies, hesten er i form og har spor en, dette skal den løse. Vil man gardere kan man ta med 5 Hidden Secret som gikk bra tros galopp sist på sprint. Og skal man først gardere ville jeg også tatt med 8 Bandit BR som har kort vei frem idag og den er i form. Var i hardt lag sist men klarte en fin 5 fra drøyt spor.
Rank: 1 - 5 - 8



V65 - 6 
Kaldblods 2140 meter. Dette løpet bør og skal 1 Stina ha i sin hule hånd, er tidmessig den beste hesten og Kai Johansen har kjørt den med suksess mange ganger før. Det blir interessant å se hva Nils Vassli har funnet på med 5 Lavrans i pausen, surret voldsomt i to siste før pause, men gikk utrolig bra før det. Mr Theodorsen gampet inn til andre plass på god tid med 9 Theodor sist, da fra 13 spor. det er imponerende, kan den være forbedret nok til å ta opp kampen med Stina via sporene? 11 Nossum Anna kan absolutt ha godt av et kuskebytte, kan være veldig bra tror jeg.
Rank: 1 - 9 - 5 - 11 - 12


Det var dagens Leangen tips, lykke til.







Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar