V75 Biri travbane 9 mai 2015

Det er lørdag 9 mai og V75 kjøring på Biri travbane..






Gjennomgang av de enkelte V76 løp på Biri travbane med travtips og vurderinger



V75 - 1
Varmblods 2100 meter. Her tror jeg at min favoritt blir 2 Windy Ammik, hesten har utviklet seg bra, står bra til og har Hop i sulkyen. 6 This Is It er en super fireåring som gikk som ei kule rett ut fra pause, blir nok med idag også, gjenstår å se om den følger opp. 10 Denise F Boko rundet og vant fra tolvte spor på Bjerke mange av de samme hestene som idag, blir så absolutt å regne med idag. Tre gode drag i dette løpet kan være de tre siste hestene i feltet. 13 Giant Queen og Marius Høitomt er som regel en god kombinasjon. 14 MT Good Looking fikk blåst uta av seg på sprint i Sverige sist, det kan alltid hjelpe på formen. Samt at nr 15 Dreaming Princess har gått jevne gode løp i hele vår.
Rank: 2 - 10 -6 - 13 -14 - 15



V75 -2
Kaldblods 2100 meter. Her kan det være verdt å se opp for feltets siste hest 15 Egge Odin, som er i kanonform, og som godt kan ta jobben med å runde hele feltet, selv om den er vant til spor lengre frem. Høitomt og 10 Lome Gant står bra til i løpet, hesten har definitivt form, den må bare styres med varsom hånd. 6 Valle Mattis blir naturlig nok øverste favoritt i løpet, har en overbevisende rad og vist fin utvikling. Om 3 Faks Mollyn viser samme fremgangen som den har gjort til nå kan den bli lei å komme forbi for hestene på tillegg. 9 Wrongs Frigg har vist en utvikling som jeg liker, og kan godt henge med i dette feltet, lite spilt.
Rank: 6 - 15 - 10 - 3 - 9






V75 - 3
Varmblods 2600 meter. Det kan virke som om 2 Cadabra Toma er på vei inn i sin livs sesong. Gikk på sterke 10,8 sist ( vel å merke på 1600 meter) og var bra på Bjerke til nr 3. 7 Aqua Challenger har åpnet som en vind etter pause og blir svært farlig idag, kan komme først over mål på denne distansen. Min favoritt i løpet tror jeg må bli 12 Relight My Fire hesten er i form og står bra distansen.9 Ramos Boy er en distanse løper, har hatt en lengre pause, blir spennende å se om den kan henge med i gamet idag, med en lur Hop i sulkyen. 3 Caprino BR en hest som har vunnet i det siste, men som jeg slett ikke er sikker på i dette laget.
Rank: 12 - 7 - 2 - 3 - 9



V75 - 4
Varmblods 2100 meter. Her er det så mye jevn hest at det er fristene å bruke alle knappen. Jeg har sansen for 5 Kalland Scofield, den går jevne gode løp og kan like godt vinne som andre hester i feltet. Kim Pedersen fra drøyt spor med 11 Wayne, kan fort bli usedvanlig farlig, det tror jeg må bli min favoritt i løpet. 10 Let's Go Crasy er ingen dum hest, men en god kusk bak i dag. Kan fort komme seg fremover. Alle fra 1 -4 er gode hester og det er stort sett dagen som avgjør hvor de havner. Kanskje med en ørliten tykkere strek på 3 Cash Street.
Rank: 11 - 5 - 10 - 3 - 1 - 2 - 4



V75 - 5
Kaldblods 2100 meter. Jeg tror man kan glemme de fire første hestene. Jeg tror det kan lønne seg å ha fokus på hestene med 40 meter tillegg i dette løpet. Og der tror jeg alle fire nesten har like god sjanse, med en fordel 10 Lome Oda, også 8 Nadine UN har vist gode takter i det siste. 9 Jervsørappa og 11 Urd er såpass gode hester som om de har dagen kan runde helt inn,
RAnk: 10 - 8 - 9 - 11






V75 - 6
Varmblods 2100 meter. Her kan nok kanskje 7 Glen Ord Superb jogge hjem dette løpet, men så er Kim Pedersen bak 11 Nelson Nora og det gjør at jeg kommer til å streke to hester i dette løpet.
Rank: 7 - 11



V75 - 7 
Kaldblods 3100 meter. Jeg må si jeg er usikker på om Høitomt er rett kusk for 7 Mino, hesten er en superhest, men får ikke forløst det med Høitomt i tømmene. 14 Tuxi Titan, som jeg tar med på bongen uansett hvilket løp den stiller i er med idag og på dette løpet kan den godt runde og henge helt inn. 11 Tord Viking har godt bra i hele april og den blir nok en smule favoritt for min del i løpet. En hest som kan komme med en overraskelse i dette løpet er 8 Bjørlifaks, som står greit til og er i form. 3 Pingo ØK var knallsterk i siste, kan fort få føringen her og styre løpet sin vei.
Rank: 11 - 3 - 14 - 8 - 7 


Det var dagens tips til V75 kjøringen på Biri.. Lykke til




Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 kommentarer:

  1. "Det er lørdag 9 mai og V76 kjøring på Biri travbane.."
    V76 ?

    SvarSlett