V65 Sørlandets travpark søndag 10 mai 2015

Endelig er det søndag og endelig er det Sørlandet sin tur til å arrangere V65 kjøring. Seks flotte og ganske åpne løp, hvor det ikke blir lett å komponere en vinner bong, ... Men solen skinner iallefall på Sørlandet idag..




Gjennomgang av de enkelte V65 løp på Sørlandets travpark, med travtips og vurderinger. 



V65 - 1
Varmblods 2140 meter. Et løp hvor det er vanskelig å finne noen ensidig favoritt. 7 Edson Boko har tullet fælt i sin to siste starter og av det grunn er han ikke helt til å stole på, før det gikk den jo supert. Jeg synes 5 Showme D'Light hadde en såpass positiv utvikling i fjor og den gikk bra etter pause at den fortjener å være med på bongen.. 10 Catherines Melody, en US import trent av Westergaard skal prøves for første gang i Norge med Kim Pedersen i sulkyen, hvem vet hva den kan finne på, har hatt pause lenge, men hesten er god i følge tallene fra Uniten, må vel med.. 8 Yentl er ikke helt borte vekk, den har gått fine løp, og gikk veldig mange gode løp i fjor. Fikk endelig en eneren på raden sist. En hest som jegbiter meg litt merke i og som gjør meg en smule usikker er 9 Candy King, hesten gikk mange flotte løp i fjor og den ble god nr tre nest sist på raden kun slått av Edson Boko og Luck Follows Me. Jeg har en følelese av at den kan overraske. Og jeg gir meg heller ikke på 12 Mister Postman, det er en god hest..
Rank: 5 - 7 - 10 - 9 - 12 - 8 




V65 - 2
Kaldblods 2140 meter. Et vanskelig løp, hvor de to hestene jeg anser for å være best er såpass galopp sultne at det fort kan felle dem. 2 Møller Faks gikk bra på Momarken sist, men det behøver ikke å bety at han gjør det samme idag, hesten er mildt sagt noe ustabil. Den er ikke banker kandidat for folk med hjerteproblemer. 3 Vestpol Casper har vært innom Sørlandet  seks ganger før, en disk, to første og tre fjerdeplasser. Jeg synes den hesten er god, men den er også en smule opp og ned og ikke helt til å stole på, men på en av sine gode dager, kan den gruse alle. 4 Bare Mia har vært ute i noen knalltøffe lag i de siste startene, hesten er fullt på høyde med resten av laget idag, og den er spennende å se hva Tengs for første gang kan gjøre fra et godt spor. Hesten er svært stabil og kan dra fordel av det om de to andre før nevnte ikke er det idag. 7 Sjø Odin gikk bra mot sterke hester fra drøyt spor i første etter pause, denne blir skummel idag og er nok en knallsterk outsider i løpet. Hesten gikk utrolig bra på sen vår sommer i fjor og vi kan vel forvente at Tjomsland har stilt inn formen igjen. Om 11 Ås Glimten nå har fått justert seg inn og kan være på noenlunde samme sted som i fjor eller noe forbedret kan den runde hele feltet og vinne. En annen skummel hest i dette feltet er 8 Sebina Stjerna, kjørt av Arild Berås. Han kjørte også Kodina i V75 sist og da tullet den fælt på start og ble disket, men gangen før dukket den opp fra intet etter at jeg hadde varslet den og vant. Jeg tror han kan finne på det samme med åtteren idag.
Rank: 2 - 3 - 8 -7 - 4 - 11




/>
V65 - 3
Monteløp Varmblods 2140 meter. 1 Earlina har om mulig fått en kuske oppgradering idag. Det er en ganske reinspikka monte hest, men den har i løpet av sine mange starter ytterst sjeldent løpt ført over mål. Siv Emilie Løvold skal ri 3 Gerswin, som skal ut i sitt første ordentlige monteløp, hesten har vært brukbar med sulky, og med Løvold på ryggen blir hvem som helst hester farlige, må med fra fint spor. Madelen Berås skal ut å ri 9 Herr Feinschmecker som er god på både monte og med sulky, blir min favoritt i løpet. Men også 8 Leila Brodde blir farlig, det er en god monte hest. Det samme er 6 O.M.X Twenty, for ikke å glemme 5 Prince Moonlight. DA er alle som kan vinne dekket opp..
Rank: 9 - 8 - 6 - 3 - 6 - 1



V65 - 4
Varmblods 2140 meter. 11 Royal Ice blir nok favoritten, skal bli spennende å se hvordan den funker på normal distanse og med Høitomt.12 Moneyline Volo fikk en grei gjennomkjøring etter pause og jeg tror den nå er lar for å ta turen helt frem, det er en god hest som blir styrt av to kyndige hender. Jeg har troa på Josefine Eilertsen og 8 Alone Man S.T, har gått to bra løp nå og virker å ha formen inne, ikke så bra på tid som de to andre, men blir farlig for det.  Jeg syns også at 2 Yankee Jet gikk et såpass bra løp sist at jeg vurdere å ta den med. Den kan overraske..
Rank: 11 - 12 - 8 - 2



V65 - 5
Kaldblods 2640 meter. Et jevnt felt hvor få hester utmerker seg, her kan vi fort få en overraskelse eller to. Den første jeg biter meg merke i er 2 Holt Gnist, gikk et flott monteløp sist med Løvvold, hesten har gått mange jevne løp i år uten å få noe stor uttelling, men den er en av de bedre hesten i feltet slik jeg ser det. Djøseland og  5 Kleppe Krossen har fått to fine gjennomkjøringer etter pause, den er jevngod med resten av feltet. Om jeg skulle fremheve noen hest her så måtte det bli 7 Grude Eld, en flott fireåring som helt greit står denne distansen. 9 Loken blir nok min favoritt i løpet, den har holdt det gående jevnt og har hatt en fin utvikling og jeg tror den holder distansen helt inn. 10 Finnskog Odin har tullet veldig med galopp i det siste, men feilfri blir den å regne med, men så var det det da. Jeg vil komme med en liten obs på feltets siste hest som er 14 Kim, dette er en god hest og kan fort komme seg meget langt frem i dette feltet. Tengsareid og 13 Lyngens Obelix trives sammen, og det kan de fort gjøre på en solfylt ettermiddag på Sørlandet.
Rank: 9 - 7 -10 - 14 - 13 - 5 - 2





V65 - 6
Varmblods 2140 meter. 9 Peel And Stick er sannsynligvis den beste hesten i feltet, men er jeg blir usikker med Eirik Høitomt bak disse Hamre hestene. 11 Petter Rags gikk som en vind i to starter på Bjerke og nest sist på Sørlandet, blir nok favoritten idag. Men den kan fort få kamp av noen andre hester. Øystein Tjomsland bak 12 Rex Palema høres ut som en meget god kombinasjon, og den kommer med på min bong. 7 Rocky Dun Dee er i form, var uheldig sist, men gikk veldig bra gangen før. 2 Renoir overbeviste meg nest sist på Klosterskogen og den må med, selv med gode hester bak i feltet, om den er enda mer forbedret idag kan den holde unna lenge foran og gjøre det vanskelig for hester bak å komme forbi.
Rank: 11 - 9 - 12 - 2 - 7 - 4


Det var dagens tips til Sørlandet, lykke til.







Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar