V65 Bergen travpark 23 april 2015

Det er torsdag, det er Bergen og åpning for en fartsfylt og spennende aften på Bergen Travpark.Idag har jeg gjort noe nytt i mine vurderinger og tatt med rangering av hestene under hvert løp. Det ligger an til en litt åpen omgang, men åpne omganger gir gjerne litt mer premie penger.
Lik gjerne Paul's Travtips på Facebook og følg med på Twitter for siste oppdateringer.







Gjennomgang av de enkelte V65 løp, med travtips og vurderinger til Bergen 



V65 - 1
Varmblods 2100 meter. 7 Reggae La Marc er nok feltets beste hest, de to siste på raden har den vært ute i harde lag, idag er laget helt annerledes og den bør komme først over målstreken. Både 8 Olivia Fair, 9 Magic Me og 10 Sky Strong kan utfordre på en god dag. Men jeg er ganske trygg på at 7 kan stå alene på bongen i dette løpet.
Rank: 7 - 8 - 9 - 10




V65 - 2
Varmblods 2100 meter. Et løp for hester med grunnlag opp til 42.000 kr. Noe som vil samle et felt med mye bingo hester. Og det er dette løpet, det er vanskelig å plukke ut en potensiell vinner. 9 See Me Brogård er på papiret den beste hesten, men jeg er usikker på om den er det med Halvorsen i setet. Stall Wassberg har tre hester med i løpet, 6 Kemas Ottilia har ikke gått løp siden januar. Det var første løpet i Norge, men jeg synes ikke den har fått det til i Sverige heller. 4 Tyson Hastrup hadde innkjøringsproblemer i første løp etter den kom fra Danmark, gikk bra i de to siste der nede, kan og bør være forbedret nå. 2 Molly Crown er en lovende fireåring som har vist at den kan, selv om den ikke helt har vært på høyden enda i år. Kusken er ikke minus idag. 1 Deep Sea Baby , vel hva skal man si, som de fleste fireåringer så har den opp og ned. Nå var vi heldige og slapp å streke mer enn en hest i første løp og det kan lønne seg å streke endel hester i dette løpet. Hesten jeg personlig har mest tro på i dette feltet er 8 K.L.M Rouge, den har vist stabilitet over lengre tid og jeg tror Austevoll kan løse oppgaven veldig bra.
Rank: 8 - 9 - 4 - 2 - 6 - 1






V65 - 3
Kaldblods 2100 meter. Et så lite felt at den nesten ikke kan kalles et felt, men med meget gode hester. Og den beste av de alle står i spor 2 Stingers, men og det er et men. Idag er det Rolf og ikke Herman som kjører hesten og det pleier å bety at den ikke får ut hele sitt potensialet. Hesten gikk som en tornado på BT nest sist mot gode hester. I siste løpet havnet den i festlag sammen med blant annet Tekno Odin. Idag er hverken Tekno Odin eller andre superstjerner med, så alt burde ligge til rette. 5 Vertigo Bjørn er en god hest, men den sliter med å finne veien helt frem, den er ingen seiersmaskin, og jeg tror den skal finne på noe lurt om den skal dra dette hjem. Hesten jeg har mest tro på i dette løpet er navnesøster til 5 nemlig 1 Vertigo Ella. Stingers burde løse dette løpet, usikkerheten ligger i det jeg nevnte om hesten. Ellers er 1 en veldig veldig god kandidat.
Rank: 1 - 2 - 5



V65 - 4
Varmblods 1600 meter.  Ved første øyekast virker 1 Fastmoney å kunne være en soleklar favoritt, men den er ikke den eneste gode hesten i feltet. Jeg tror 5 Diego Kievitshof blir meget farlig i dette feltet, hesten skal endelig kjøres av treneren selv Wassberg og det tror jeg kan dra den opp litt, står fint til. 12 Octarious har gått mange jevne fine løp i det siste, og ikke minst på BT sist da den ble god nr to på samme distansen fra 10 spor. Kan nå helt frem idag. Jeg biter meg også merke i 10 Pitarious som er en meget god hest, har nå to løp i kroppen, og bør være veldig forbedret.Det er en hest jeg regner med idag .8 Trouville er en såpass god hest at den må med på bongen idag.
Rank: 1 - 8 - 12 - 10 - 5






V65 - 5 
Varmblods 2100 meter. 7 Riana Cross har jeg varslet for før, og det gjør jeg igjen, denne hesten er en vinner, og selv om den ikke fikk vist det sist på BT så var laget adskillig hardere enn det er idag. Hesten liker i tillegg å ha en litt mer angrepsposisjon litt bakfra. 5 Somollified og Christina Hande er et veldig godt radarpar, de har nå tre gode på rappen og blir absolutt å regne med idag. 6 Waikiki Man er en meget god fireåring som gikk bra sist med Wassberg, kusken idag er ikke et steg ned, og må regnes idag, den er en av de jevneste hestene i feltet. Det virker som om 9 P.O Superstar har klart overgangen fra Sverige til Bergen utrolig bra, er en reell outsider idag. Men aller mest ville jeg sett opp for Roar Hop og 10 Doremi idag, den har utviklet seg veldig fint fra i fjor og vant over flere av hestene i feltet nest sist.
Rank: 7 - 5 - 10 - 6 - 9



V65 - 6
Kaldblods 1600 meter. Jeg synes Thomas Tuft løste oppgaven fra tiende spor såpass bra med Guitar Man at han er til vurdering med 1 Ulsrud Rigg, hesten er ingen Alm Svarten, men på en god dag og med Tuft i tømmene kan den nå langt. 3 Loke Faks er en god hest, skuffet litt ifjor i forhold til en god 13 sesong. En ellers travsikker hest har vært innom galopp i to starter i år, står fint til spormessig idag. 2 Frøken Fakse er bedre enn hva raden viser, den har vært ute i harde lag og kan være en outsider idag. En hest jeg er veldig spent på å se etter pause er 4 Motveit Mai, hesten hadde en fabelaktig vårsesong i fjor og avsluttet før pause veldig bra. Bør være forbedret og kan smelle til å¨direkten. Jeg synes 8 Søndre Jerkeld hadde en utrolig fin utvikling i fjor selv om det glimret med de aller gjeveste toppplasseringene. Den har hatt litt innkjøringsproblemer i sesongstarten, men har nå to løp i kroppen, og kan den finne tilbake god taktene fra 25 oktober i fjor så blir den å regne med. 11 Sophus KG var ute i hardt V75 lag sist, ikke like hardt idag og må regnes med.. En skikkelig skrell hest kan være 9 Iben H, den er ingen dårlig hest, og på en god dag. Det samme er 7 Erdinger. Løpet er noe åpent..
Rank: 4 - 1- 11 -3 - 8 - 2 - 9 - 7


Det var dagens vurderinger, lykke til på en fin dag i Bergen








Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar