V65 Leangen travbane mandag 8 juni 2015

Det mandag og det er atter en gang Leangen og bartebyen vi skal til. Idag stiller Westergaard med en hel armada med gode hester som kan bli tøffe i kampens hete på Leangen. Det er flere usikre favoritter slik jeg ser det, og det kan bety , litt mer premier enn den skarve hundrelappen som det ble på Sørlandet i går.





Gjennomgang av de enkelte travløp på Leangen med travtips og vurderinger.



V65 - 1
Kaldblods 1640 meter. Her er en av favorittene strøket. Her er jeg ganske sikker på at det kommer til å dreie seg om to hester, selv om de fleste i feltet er gode og kan vinne på en god dag. Og feltet er så lite at den kan lønne seg å streke alle. Men jeg har troa på 6 Storm Odd idag, selv om 5 Fjordjerven slo den sist. SÅ har Fjordjerven ikke mye erfaring på sprint, den har kun gått en før og det var det første løpet i karrièren. Storm Odd derimot gikk akkurat en supersprint og har mye mer erfaring med det. Det blir en lås på de to, eventuelt kan man ta med alle.
Rank: 6 - 5 - / evnt alle







V65 - 2
Varmblods 2140 meter. Her stiller Westergaard med en av hestene sine, den er nå blitt spilt av over 60 % av strekene. Det tror jeg ikke den er verdt, selv i et temmelig dårlig felt ellers. Den har startet en gang og da ble den disket for galopp. Med langt transport i forkant av løpet idag og faren for feil igjen, da vil jeg sette den som en outsider. I dette løpet vil jeg gi Atle Eggan og 11 Disco Queen min fulle tillit, den har vært stabil i de siste startene og har gått bra. Og gikk en bra sprint den 26 mai.
Rank: 11 - 6 - 3 - 12 - 9 - 13


V65 - 3
Varmblods 2140 meter. Dette er reneste Øvrevoll feltet, men sånn blir det av og til når man har urutinerte treåringer. Den beste og mest stabile hesten her er Westergaards 9 Ultimate Photo som har hatt best utvikling, best tid og er mest stabil på galopp. Det eneste som kan forstyrre her er andre hester som ryker ut i galopp, noe faren er overhengende for. Men om den ikke lar seg forstyrre av det er jeg sikker på at den bør vinne. Et motbud kan være 1 Charisma KW også Westergaard trent, men idag kusket av Kim Pedersen.
Rank: 9 - 1 - 4 - 5 - 3


V65 - 4
Varmblods 2140 meter. Et vidåpent løp, her er det få eller så blir det mange. Men jeg gir vinnerbudet til Blekkan og 8 Queen Of Spring, den løp inn på god tid og til tredje fra spor 12 sist, og burde i henhold til kurven klare å løpe helt inn helt først idag. Den står helt ute bak bilen og kan fort bli hengene i andre spor, men hesten er sterk og skal klare det. Men den blir neppe innelåst. ET par motbud er 9 Frances Marita som gikk bra og vant i siste. Da stod den derimot rett bak bilen, det gjør den ikke idag. Westergaard  har en hest her også 11 Withney Hanover, men jeg tror neppe den kan hevde seg mot de to nevnte. Det kan lønne seg og se opp for 2 Femi Delight, Kristiansen kjører denne hesten bra og står fint til inne ved lista og den blir neppe overflydd.
Rank: 8 - 9 - 2 - 11 - 1 - 3






V65 - 5
Kaldblods 2140 meter. Jeg har kjemp tro på at 12 Alm Faks Hannibal skal smyge seg gjennom feltet og kuppe dette fra 6 Baugen Jr på slutten, som har vært litt ustabil i det siste. Hannibal har kun blitt slått av en overlegen Lavrans i de to siste, hesten er i form og kurven er på oppadgående.
Rank: 12 - 6 - 5 - 1 - 3


V65 - 6
Varmblods 2140 meter. Her syns jeg 2 Vacation Man er en hest som er spennende å ha med på bongen. Den står 20 meter bedre til enn gode hester bak. Men den har hatt en fin kurve i vår og satte ny rekord sist, dog på sprint. Men det tror jeg kan bli en luring for hestene bak som vil forbi. Eller så må Blekkan og 12 Handsome Gent på bongen sammen med 11 Aiming For Gold, og ikke minst hesten jeg kanskje har mest tro på 9 Digital Future, som har gått bra og stabilt i vår og har en fin utvikling.
Rank: 9 - 12 - 11 - 2 - 1



Det var dagens småtips til Leangen, lykke til i en omgang som kan bli hva som helst. Følg med på KLINK BANKER sine sider for flere tips og diskusjoner.







Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar